onsdag 28 december 2011

Sov Gott Mina Älskade

Sov Gott




They say that memories are golden,
well maybe that is true.
I never wanted memories,
only wanted you.
A million times I needed you,
a million times I cried.
If love alone could have save you,
You never would have died.
In life I love you dearly,
in death I love you still.
In my heart you hold a place,
no one could ever fill.
If tears could build a stairway,
and heartaches make a lane.
I'd walk right the path to heaven,
and bring you back again.
Our family chain is broken,
and nothing seems the same.
But as God call us one by one,
the chain will link again.


 Kendrakes Goldish " Liza" 
1998-07-10--2011-12-27

 

 SobelgÃ¥rdens Stright In To My Heart " Indra"
2001-02-14--2011-07-05



9 kommentarer:

  1. Sov Gott Liza o Indra, ni var de första collies jag lärde känna , Liza som fick dotter Wilma som blev min första collies, en sådan underbar ras
    vi kommer aldrig glömma våra lekkamrater, en dag kommer vi träffas igen Wilma, Siri Lovisa; Ammy, Sickan O Ingela

    SvaraRadera
  2. Det är tungt och sorgligt när den här dagen kommer... att skiljas från de sina!
    Men alla glada och goa minnen finns för evigt kvar i en's hjärta

    Kram till dig/ Irené ♥

    SvaraRadera
  3. Du vet mina ord och du vet hur jag känner.
    <3 Kramar !

    SvaraRadera
  4. Tack för att ni finns det är så tomt när en kär vän vän vandrar över regnbågsbron.Kram <3

    SvaraRadera
  5. Kära Catrine!
    Inte visste jag... Vad kan jag säga? Inget som hjälper mot tomheten. Bara att jag tänker på dig.
    Kramar från Zappa och mig, Gunilla.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Kom in här av en slump och blev så berörd. Hade själv en colliehund, Dalimattas Mister Black, även Rambo kallad. 1986-1999 levde han - och jag drömmer ännu i dag om honom.
    Tog aldrig en ny hund då maken som jag gifte mig med 1998 är allergisk.
    Men när jag ser dina härliga bilder väcks saknaden efter min lilla "rambi"...

    SvaraRadera