söndag 19 juni 2011

Lakkristrollets väg till Terapihund

Äntligen så kom dagen D som vi väntat på så länge. Efter att det inte blev någon utbildning i Örebro så slokade vi lite. Men nu börjar vi på Hundens Hus i Stockholm.
Det är så underbart att se att en lantishund bara fixar de i storstadsdjungeln. Vi började med en tågresa in på centralen mycket folk och trångt in i hissar uppför trappor åka tunnelbana och buss ja det är som han aldrig gjort annat . Det är så skönt han litar på mej så med rompan i topp hänger han med ja eller jag med honom för han ska ju gå först. På ryttarstadium träffade vi de andra deltagarna olika hundar och människor. Men under helgen har vi blivit en flock det är så underbara deltagare. Underbar är också vår utbildare Cilla heter hon och har massor med erfarenhet. Under helgen har vi gått igenom olika träningsmetoder lite vardagslydnad och litteratur. Ja det är inte bara Lakkris som ska utbildas jag med. läsa och referera 10 böcker skriva om 5 olika sjukdomar eller tillstånd. Praktik på boende men även en specialpraktik med enskild person.Vi fick även göra ett studiebesök för att se vårt mål på ett boende träffade vi terapihunden Zawa som är anställd av Stockholms stad läs mer om henne och hennes underbara matte http://terapihunden.blogspot.com/   På certifieringen ska Lakkris visa upp vad han ska kunna men även jag ska göra ett tentamensprov lämna in ett specialarbete som ska redovisa i skrift och tal


.Men nu känner jag bara glädje nu kör vi

4 kommentarer:

  1. Tina Björnberg19 juni 2011 kl. 12:26

    Det här låter ju jättebra. Vi vet ju att Lakkrist är en cool kille och jag trodde aldrig han skulle svika dig. Självklart som den urduktiga colliepojken han är beskyddar han matte och ser till att du tryggt kan komma efter ...
    Var beredd du kommer att få tusen frågor om vad ni varit med om och lärt er när vi ses, hoppas det kan bli någon gång denna vecka =)
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Vad roligt för er! Utbildning tillsammans med din erfarenhet och din underbara person kan ju bara bli BINGO! Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Jag blir så impad varje gång jag går in på din blogg och inte minst den här gången. SUPER !!!

    SvaraRadera
  4. Tack för alla vänliga hälsningar från er. Att kunna peppas av er att tro på något Kram till er

    SvaraRadera