onsdag 23 juni 2010

Vårdhunden Lakkris

Ja någon äkta vårdhund med intyg är han inte, men oj vad han gör nytta, Han är med på jobbet varje dag. Han springer så van i huset och in i hissar och pussar folk. Mina pensionärer tar sådant ansvar för honom och de känner att han är deras med. Idag sa en man Kan inte Lakkris bo här jämt, han kan sova i min säng. Men valpar är valpar och idag hittade han på tokigheter. Han såg sig själv i en ruta och vad tokig han blev en likadan som gör som han Det tog lång tid innan han förstod att det inte fanns någon mer hund. En fjäder låg sedan på gräsmattan och luktade fågel, den skulle skällas ut han dansade och for runt till allas förtjusning. Men höjdpunkten var iallafall när han fick tag i ett ben och jag inte fick tag i honom. Jag fick jaga honom och hela tiden kom han undan. Han hade ju hittat något gott. Pensionärerna skrattade så tårarna rann. Stämmer det att ett gott skratt förlänger livet så blir mina pensionär jättegamla

1 kommentar:

  1. ha ha, vad jag känner igen mig i det här med att ta hand om valpar, underbara är dom och bjuder på mycket, och visst driver dom med oss också ;)

    Så härligt att han kan vara med dig på jobbet.

    Ha en härlig sommar nu tillsammans med dina vovvar.

    Kram Yvonne

    SvaraRadera